7 Şubat 2011 Pazartesi

Chapel of Thieves - Haunted Hearts

Aslında Chapel of Thieves'in bu albümü 2007'de çıktı, fakat ben ancak keşfettim.... tamam, aslında gruba 2006 civarında denk gelmiştim, o zamanlar sadece demoları vardı. Gel zaman git zaman keşif dağının altında gömülüp kaldı, ve geçenlerde tekrar keşfettim gibi bir şey. Esasen gotik rock aranıyordum, ve en nostaljik hallerinden birisine denk geldim.

Ki, son zamanda Spiral Melodi'yi ele geçirmiş trende uygun olarak da, ikinci albümünü çıkartmaya hazırlanan bir grubun ilk albümünü inceliyorum.

Efendim Chapel of Thieves, basitçe, bir gotik rock grubu. Şimdi 90'ların sonu-2000'lerin başı itibariyle gotik rock diyince akla The 69 Eyes, Entwine, Lacrimas Profundere falan geliyor. Fakat, bunun yanında, deathrock/psychobilly akımlarından çıkma bir tür post-horror-punk akımı var: 80'ler sonu ve 90'ların başındaki haliyle gotik rock'ı günümüze taşıyıp ucuz korku estetiğinden vazgeçmeyen tiplerden bahsediyorum. Zombina and the Skeletones, The Creepshow, The Rhythm Coffin gibi gruplarla yola çıkan bu "revivalist" ekole Chapel of Thieves de dahil. Eğer "Buffy the Vampire Slayer" seven var ise, müzik zaten son derece tanıdık gelecektir.

Tarz olarak Chapel of Thieves biraz punk, biraz goth, biraz rock barındırıyor içinde. Coştuğu kadar sakinleyedebilen gitarlar, eLySia'nın yükselip gürlediği gibi yumuşakça akabilen vokalinin eşlik ettiği güzel, oturmuş şarkılarla dolu albüm. Her durumda, eLySia grubun belkemiği denebilir: zira grubun yarattığı tarzın temel yapıtaşlarından bir tanesi klavye kullanımı. Genellikle insanlara Dracula'yı ya da o ikonik, karanlık şatoya eşlik eden kilise orgu tınısını çağrıştıran tonlarla müziğe eşlik eden klavye, Chapel of Thieves'in imzası niteliğinde.

Diğer öne çıkan öge ise punk ruhu. Sonuçta, goth ve punk kardeş akımlardır, punk öfkeyse goth hüzündür, ve Chapel of Thieves iki akımı çok güzel birleştiriyor. Bunu gitar kullanımı haricinde aynı zamanda RyaN'ın ana vokale slogan atarcasına verdiği destek var. Ufacık düet parçacıkları ve karşılıklı vokal atışmaları var albümde ve Haunted Hearts'ın şekerliğine yaptıkları katkı yadsınamaz.

Ki, Haunted Hearts'ı bu kadar güzel yapan şey de şekerliği aslında. Albüm çok şeker. Oturmuş, şarkılar yerli yerinde ve Chapel of Thieves'e ait bir müzik var ortada: etkilendiği noktaları açık net ortaya dökerken kendi kimliği ile sıyrılabilen bir müzik var. Fakat, her halükarda, dinlerken gülümsemeden ve etkilenmeden edemiyorsunuz.

Albümü herkese, ama herkese, tavsiye ederim.

Artılar: Her şey.
Eksiler: Hiçbir şey.
Kime tavsiye edilir: Herkese, ama özellikle punk severlere.

Chapel of Thieves resmi sitesi: Chapel of Thieves
Chapel of Thieves myspace: http://www.myspace.com/chapelofthieves

Haunted Hearts albüm kadrosu:
eLySia: vokal ve klavye
SteVe-O: bas
RyaN: gitar ve vokal
aSHeR: davul

(NOT: Albüm kapağını en düzgün ancak vampirefreaks'te bulabildim, o yüzden öyle bir etiket var resimde.)



1. Buried Wings
2. Minus You
3. Poison the Air
4. Swamp
5. Angst is a 5 Letter Word
6. Haunted Hearts
7. Drag You Down Empty
8. Yesterday

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder