22 Haziran 2011 Çarşamba

Yeni Albüm Çilesi

Yeni Albüm Çilesi nedir? Benim senelerdir çektiğim bir çiledir - nedense, dinlediğim grupların çoğu yakın zamanda albüm çıkartmaya kalkar ve ben o esnada zaten alıp yürümüş yeni keşiflerimin üzerinden daha geçemeden bir de ikinci albümlerle uğraşmak zorunda kalırım. Ve hani tam sakinledi derken yeni şeylere bir türlü geri dönemem. Beni bu şekilde yıllarca beklemiş albümler var (Witchcraft'in Firewood'u sağlam bir üç senedir benim keyfimi bekliyordu misal.)

Şimdi, sorun şu ki, dinleyip hazmedecek vaktim de sınırlı olunca elim kolum bağlanıyor. Buna bir de esasen Angry Metal Guy tarafından ortaya atılan "Azalan Albümler Yasası"nı koyun (bir grubun her yeni albümünün kaliteyi hafif düşürmesi) ve problemi anlayın derim.

Şimdi, önümüzdeki maçlar neler? Diablo Swing Orchestra üçüncü albümünü çıkartacak, kısmetse uneXpect dördüncüyü. Been Obscene, Mühr, Samsara Blues Experiment, Ideosphere, Borracho, galiba Tides of Man.... bunların hepsi yeni albüm hazırlığında. 26 Ağustos'ta Diary of Dreams'in "Ego:X" albümü gelecek, Grendel yeni albüm yapıyor, eğer şirket bulursa Embellish ikinci bir albüm yaratacak, Chapel of Thieves yaptığını duyurmuştu (gerçi ne oldu bilmiyorum) kışa doğru Abney Park çıkartır yeniyi...

Bazen cidden her şeyi sindirecek vaktim olmuyor. Toplamda neresinden baksak 12-13 yıldır müzik tam anlamıyla bir bağımlılık benim için ve yıllar geçtikçe, bazen, albümleri hatırlamak güçleşebiliyor. Bazen geri dönüp eski albümleri tekrar dinliyorum ve unuttuğumu fark ediyorum. Sürekli yeni albümler dinlediğim ve deli gibi Doommantia'ya ve buraya yazı yazdığım düşünülürse aslında normal, paso ekstra bilgi geliyor zira. Ve müzik, kitap, film gibi, tekrar tekrar işlenerek ancak hafızaya yerleşecek tip bir "hardware" bazlı anı türü.

Neyse, bakalım gelecek neler getirecek. Normalde bir Mushroomhead yazısı planlıyordum ama, yeni albümü bir türlü sevemedim gitti. Onun da vakti elbet gelecek, Savior Sorrow'a da alışamadıydım ilk başta. Onun yerine biraz Diablo Swing Orchestra'dan bahsetmek lazım, kaçırdığınız çok şey var (eğer dinlemediyseniz tabi) sevgili okur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder