3 Ocak 2011 Pazartesi

Machinae Supremacy, 1 - Yeraltından Efsaneye



Son yillarda müzigin geldi durum hem içler acısı, hem de ümit vaad eder nitelikte: pek çok müzik topluluğu artik prefabrik, ve müzik ruhsuz, mekanik ve "ürün" olabilmek için sadece çeşitli şart listelerini sağlamaya bakiyor. Sonuçta müzik kavramı artik endüstrileşti ve para getirmediği sürece destek bulamıyor.

Fakat bir yandan da, belki hiçbir zaman "tanınmışlar" kadar reklam desteği bulamamasına ve arkasına şirket desteği alamamasına ragmen kendi istediğini yapıp, çok çalışarak basarılı olanlar var hala. Metallica'nin Kill 'Em All döneminde aynı yatakta üç kişi uyumaları gibi, yeralti müzik hareketlerinin çırpınışından bağımsız olmayan bu toplulukların bir kısmı silinip giderken, bir kısmı yarattığı müziği olabildiğince kendi kafasındaki fikre ve ruha sadık tutarak bir şekilde yolunu buluyor.

Makineler Yükseliyor

Robert Johan "Gazz" Sjanström 2000 yılında, Jonne (Jonas Gibli) ve Kahl (Hellmer, 2004 yılına kadar bas) ile, ortak bir tanıdıkları vasıtası ile tanıştığında, olabilecekleri kestiremediğini söylemek uzak bir tahmin olmaz. Commodore 64 oyun sistemlerinin ses arayüz aygıtı (Sound Interface Device, ya da SID) ile 8-bit oyunlarin MIDI müziklerine benzer sesler elde eden Sony SidStation klavyesi ile yapilan ekstra müzikler ile uğraşan ve bilgisayar oyunlarına feci halde ilgisi bulunan Sjanström, Gibli'nin gitardaki yeteneklerini gördüğünde o zamanlar çoktan 'Machinae Supremacy' adıyla anılmakta olan grup resmen kurulmuş oldu.

Grubun hikayesi bu noktadan sonra, ilginç bir yöne saptı: Machinae Supremacy, stüdyoda kendi potansiyelini keşfedip tamamen kendine has müzikal altyapısını yarattıktan sonra bir küçük internet noktasına, şarkılarını, eşe-dosta sunulabilmesi için koydu. Bu nokta aslında basit bir dizinden ibaretti - bir internet sitesi demek bile zordu.

Fakat, bu küçük dizin keşfedildi ve Machinae Supremacy nispeten kisa bir sürede 20,000 kisiye ulaşmayı basardı. Ki bunun dial-up internetin olduğu bir dönemde ve Metallica'nin Napster'a telif hakkı ile ilgili meshur davasını açtığı yılda olduğu düşünülürse, grubun potansiyeli daha rahatça görülebilir. Bu hali ile grubun vokalinde Robert 'Gazz' Sjanström (daha sonra gitar da çalacakti), gitarinda Jonas Gibli, davulunda 'Tobbe', basinda Kahl Hellmer ve klavyesinde Andreas 'Gordon' Gerdin vardi.

Telif Hakkının Canı Çıksın

Machinae Supremacy, yavaşça büyüyen bir yeraltı hareketi olmaya devam etti. 2003'e kadar, resmen Metallica'nin 'hakkımızı çalıyorlar' çığlıklarına tam bir rock ruhuyla cevap verircesine, tamamladıkları şarkıları resmi internet sitelerinden bedava indirime sundular (ki bu şarkılar hala herkesin indirebileceği şekilde durmaktadır). Bu şekilde ünü yayılan grup, çogunlukla internet forumları ya da "Abi gel bak, bir grup var, duyman gerekli, hasta bu adamlar..." tarzı eski usülde isim yapmaya devam etti. Çok geçmeden, Machinae Supremacy, yeraltından yerüstüne çıkmaya hazırlanan bir grup olmuştu ve sağlam bir kemik kitleye sahip olmuştu. Grubun bu başarısı, önce 2004'te ilk albümlerini (bağımsız yayınlanan Deus Ex Machinae) yayınlamalarına gitti: Ingiltere bazli MBD Records şirketi ile anlaşan grup, satış karının yüzde ellisini direkt olarak aldı ve böylece ilk albümünü çıkartmış oldu.

Bu hikaye, ikinci albüm Redeemer'in (MDB Records'in desteğini kaybettikleri için bağımsız olarak) ve grubun Spinefarm Records (Dragonforce, Entwine, Children of Bodom, Finntroll, Kalmah gibi isimlerin şirketi) ile 2006'da kontrat imzalamasına kadar gitti.

Şu anda, Machinae Supremacy, başladığı noktaya (bir internet köşesinde beş-altı şarkı) nazaran inanılmaz bir başarı elde etmiş durumda. Hayran kitlesi sürekli büyüyor ve Spinefarm himayesinde çıkarttıkları üçüncü albüm, Overworld grubun piyasadaki yerini iyice sağlamlaştırdı. Grup birkaç eleman değişikliği ile yoluna gümbür gümbür devam etmekte. Ki, bu bile bir mucize zira gruptan giden eleman sayısı az değil. Önce, 2002'de, kurucu üyelerden davulcu Tobbe gruptan ayrıldı, ve Sjanström onun yerine bir arkadaşını (Tomas Nilsén) getirdi. 2005'te, grubun kurucu üyesi Kahl Hellmer (bas), Luela şehrinden taşındığı için gruptan ayrıldı (Daniel Magdic'in Pain of Salvation'dan ayrılışı misali) ve Johan Paloova onun yerini aldı. Paloova da 2007'de gruptan ayrıldı ve basa bu sefer Johan "Dezo" Hedlund geçti. Son ayrılık, en azından şimdilik, Tomas Nilsén oldu, onun yerini de Niklas "Nicky" Karvonen aldı.

Şu sıralar, grubun dördüncü stüdyo albümü (ya da duruma göre beşinci) ile dünyayı sallamakta. Gelin birlikte bir bakalım neymiş ne değilmiş bu garip mi garip grubun mühimmatı.



Machinae Supremacy resmi site: MaSu Ana Üssü
Machinae Supremacy myspace: MaSuspace
Machinae Supremacy facebook:MaSuface (neden derseniz, grup hayranlarına, imkanları oldukça cevap veren ve genel olarak dinleyicisiyle iç içe olduğu için - daha bugün "Albüm niye amazon.com'dan gitti ya?" dediğimde Gazz hemen cevap yazdı:)
Robert Sjanström deviantart: Nordlander (eskisi kadar sık girmiyor, fakat adamla genel iletişimim buradan oldu.)

Dizin:
Grubun Hikayesi ve Gelişimi
Deus Ex Machinae ve Jets'n'Guns Soundtrack Albümleri
Redeemer ve Overworld Albümleri
A View from the End of the World

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder